Voeding is een belangrijk thema. Er is dan ook veel informatie voorhanden. U kunt via internet of in boeken lezen over veel verschillende diëten. Maar welke informatie is betrouwbaar?  Welke adviezen kunt u gebruiken binnen uw persoonlijke omstandigheden? Met vragen kunt naar de gewichtsconsult of diëtist.

Waarom is gezonde voeding belangrijk?

Door gezonde voeding en een gezond gewicht worden de risico’s op het krijgen van ziekten als diabetes, kanker en hart- en vaataandoeningen kleiner. Daarnaast herstelt uw lichaam bij een gezond gewicht ook sneller van ziekten. Dit kan wel een aantal dagen ziekenhuisopname schelen!

Kinderen

Heeft u kinderen en is het aan tafel regelmatig strijd omdat ze naar uw idee niet voldoende eten? Kom voor een consult over lekkere recepten voor kinderen bij de diëtist. Ook hoort u daar precies wat uw kind minimaal nodig heeft.
Een aantal keer per jaar geven de diëtistes een informatie bijeenkomst over kinderen en eten.

55-plussers

Als we ouder worden, wordt de stofwisseling trager. Hierdoor is het belangrijk dat we wat minder gaan eten. Vaak zien we dat als we ouder worden we wat dikker worden. De risico’s op chronische aandoeningen worden groter.

Sport en voeding

Om goed te kunnen sporten is voldoende energie nodig. Deze energie halen we uit ons eten. Maar wanneer kunt u het beste eten als u gaat sporten? Wat voor producten kunt u dan het beste eten? Een aantal keer per jaar organiseren we bijeenkomsten over sport en voeding om dit soort vragen te beantwoorden.

Kamrad - eten2

Weet u welke sportvoeding geschikt is?

Wist u dat:
Uw lichaam tijdens sporten per kwartier een kwart tot een halve bidon vocht nodig heeft?

Zwangerschap en voeding

Wat u eet of drinkt heeft invloed op uw ongeboren kind, om die reden is het belangrijk om goed op de hoogte te zijn over wat u beter wel en niet kunt eten. Het is aan te raden extra vitamine D te gebruiken en minder producten met vitamine A.

De diëtist kan u tijdens één consult hier informatie en praktische tips over geven.